איך נשימה יכולה לשנות לכם את החיים?

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתף בווצאפ
שיתוף ב email
שתף במייל
diaphragm-air-paralysis-lungs-breathing-muscles-lung

איך נשימה יכולה לשנות לכם את החיים?

 

כיביכול נשמע מוזר…

הרי כולנו נושמים כ- 25,000 נשימות ביום [!], כל יום במשך כל חיינו.

לא פעולה יוצאת דופן במיוחד, ואפילו לא אחת שאנחנו מביאים לה יותר מידי תשומת לב, אנחנו נושמים אוטומטית בין אם נרצה ובין אם לא.

 

אז איך בכל זאת נשימה יכולה לשנות לכם את החיים?

האמת שזה תלוי בסוג הנשימה ויותר מזה, באיכות הנשימה.

החל מכמות החמצן שאתם מצליחים (או לא מצליחים) לשאוף בכל שאיפה ולמלא את הגוף שלכם באנרגיית חיים

ועד לשמירה על הליבה שלכם תקינה ומתפקדת כראוי, עם ירידה לרזולוציית כמו: היחס שבין שריר הסרעפת לשרירי רצפת האגן תוך וויסות לחץ תוך בטני אשר ישמור על עמוד השדרה שלכם.

במשפט אחד אני מאוד מקווה שגרמתי לכם לחשוב פעמיים על איכות וטיב הנשימה שלכם, כי לצערנו, אורח החיים המודרני לא פועל לטובתנו (בלשון המעטה).

כיסאות, שולחנות, טלוויזיה, טלפונים וכל אותם הדברים שהופכים אותנו לחייה סטטית ומגושמת. הם גם הדברים שפוגעים והורסים את מערכת הנשימה, מערכת שאחראית על החיים שלנו, על האנרגיה שלנו, על היציבה שלנו, החשק המיני, הלחץ או השלווה ובעצם… ה-כ-ל-!

 

אך היופי הוא שנשימה היא דבר אוטומטי, אז ברגע שתלמדו לנשום נכון הפעולה תשאר איתכם ותשנה את חייכם:

  • אדם לחוץ, טרוד וכעוס –> יהפוך לרגוע בעל שלוות נפש
  • אדם עם כאבים גופניים –> יחוש הקלה משמעותית בכאבים ובאופן בו הכאב יבוא לידי ביטוי
  • אדם עם בעיות בשינה –> ילמד להירדם בשניות ולישון כמו תינוק למשך הלילה
  • אדם עייף ללא אנרגיית חיים –> יתמלא באנרגייה כמעט בלתי נדלית
  • אדם עם בעיות בעיכול או בתפקוד המיני –> ישפר את איכות חייו לתמיד!

 

אז מה עושים?

קודם כל כמו כל דבר בחיים, מה שאנחנו רוצים לשפר אנחנו צריכים להשקיע בו זמן ומשאבים:

  • יש ללמוד את מערך הנשימה, מי הם השרירים הפועלים ומה תפקיד כל אחד מהם? (יש 6 שרירי נשימה).
  • יש להקדיש זמן לתרגולים שונים – החל משיטות מדיטציה ומיינדפולס לרגיעה כמו "4-7-8 להירדם ב- 60 שניות" ועד שיטת wim-hof לחיזוק המערכת החיסונית והעלאת האנרגיה היומית
  • יש ללמוד איך לשלב את הנשימה באימונים כדי להבין כיצד היא תורמת לשמירה על בריאות הליבה ועמוד השדרה וכך לשפר את היציבה כולה.
  • וכמובן שיש לפתח מודעות אל איכות וטיב הנשימה שלנו בכל רגע נתון – עד אשר היא תהיה מושלמת (או קרוב לכך).

 

פוסט זה אינו נועד ללמד אלא לעורר!

נשימה היא אומנם פעולה אוטמית אך היא חשוב הרבה יותר מתזונה או פעילות גופנית, יש לה השפעות גדולות ורבות על טיב ואיכות חיינו.

תלמדו לנשום נכון וחייכם ישתנו!

Daniel Wellness Maximov